divendres, 3 de maig del 2013

IMPORTANT FAMÍLIES DE 1r B: FEINES PER CASA PEL CAP DE SETMANA DE L'11-12 DE MAIG.

El proper divendres 10 de maig els vostres fill/es sortiran amb la següent proposta de feina de cap de setmana: CLOENDA DEL PROJECTE. Cada nen/a ha de fer una recerca per respondre a la pregunta que ell mateix va plantejar al començament del projecte del nom de classe. Haurà de preparar una exposició oral pels companys amb els materials que considereu oportuns. Aquesta exposició serà grabada en vídeo i posteriorment es penjarà al bloc. Gràcies.



Què volem saber?
-  Perquè el símbol del pit és una espasa? (Laia).
- Perquè la Milady és espia? (Aaron).
-  Com va aguantar el cavall fins arribar a Paris? (Clàudia).
- Perquè és bona la Constança? (Nidia).
- D’on treuen les espases? (Andrea).
- Perquè van viatjar en vaixell? (Quim).
- Perquè el cardenal Richelieu és dolent? (Martina).
- On viu Richelieu? (Jesús).
- Quan va escriure el conte? (Irune).
- D’on surt el nom dels mosqueters? (Víctor).
- On van nèixer? (Lydia).
- Perquè es diuen mosqueters? (Erik).
- D’on treuen els cavalls? (Carlos).
- Com fan els uniformes? (Àlex G.).
- Perquè van a cavall? (Aina).
- Perquè van matar al pare d’en Dartagnan? (Ekaitz).
- D’on surt l’autor que va fer el conte? (Àlex F.).
- Perquè viuen en un castell? (Elena).
- Tenen família? (Paula).
- Què mengen els mosqueters? (Eitán).

*Algunes orientacions per desenvolupar el tema poden ser, per exemple:
-          Els animals  mamífers (el cavall, les persones).
-          Numeració, càlcul (edats, mides, relacions entre els nombres, nombres parells i senars, quantitats entre els mosqueters amb un mateix...).
-          L’entorn més proper: la casa, el poble (relacions amb el castell i Paris).
-          Mitjans de transports (d’abans i de l’actualitat).
-          Artística (confecció de decorats,uniformes...).
-          La família ( arbre genealògic, diferències i semblances...).
-          Alimentació (aquí i d’allà, cuina francesa, catalana...) .
-          Tutoria (valors “U per tots i tos per u”, emocions, sentiments...).

**NOTES IMPORTANTS

1) L'OBJECTIU DEL TREBALL NO ÉS APROFUNDIR EN LA RESPOSTA DE LA PREGUNTA, SINO QUE ÉS POSAR EN RELACIÓ LA RESPOSTA AMB ELS CONEIXEMENTS, VIVÈNCIES I ENTORN PROPER DEL VOSTRES NENS/ES.
2) SERIA BO FER L’ACOMPANYAMENT/ORIENTACIÓ EN LA DESCOBERTA DELS APRENENTATGES QUE ES PODEN DONAR EN TOT AQUEST PROCÉS D’ELABORACIÓ DEL TREBALL.
3) SI US PLAU, DONEU DIFUSIÓ A AQUELLES FAMÍLIES DE LA CLASSE AMB LES QUALS PODEU CONTACTAR PER TAL D'EVITAR SORPRESES D'ÚLTIMA HORA.

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ. ÀNIMS!!!
 

1 comentari:

  1. Wooowwww!!!
    Aixo es treball final de carrera.. jejejje!!
    M'agrada, m'agrada!!!

    Montse
    Mama Aina

    ResponElimina